Altijd tijd te weinig
Als ondernemer heb je steeds te weinig uren in je dag. Er is altijd heel veel te doen. En het is zo makkelijk om in de waan van de dag terecht te komen.
IN je bedrijf werken is niet het probleem. Je bent heel hard aan de slag om je klanten te helpen. Je spendeert het overgrote deel van je tijd daaraan.
AAN je bedrijf werken is datgene wat je zal doen wanneer je eens extra tijd hebt. Wanneer heb jij die extra tijd nog?
Je hebt tijd nodig om te werken aan je bedrijf zodat je een volgende stap kan maken met je onderneming. Maar je hebt ook tijd nodig voor je leven naast je bedrijf.
Tijd te koop
Stel dat je ergens tijd zou kunnen kopen zodat jij aan je bedrijf zou kunnen werken. En niet door iemand in dienst te nemen, he.
Welke extra stappen zou je dan allemaal kunnen zetten?
Virtuele Assistent(e) VA
Samenwerken met een virtuele assistent is de manier om ruimte te creëren om AAN je bedrijf te werken in plaats van IN je bedrijf.
Voordelen van het werken met een VA
- Een VA is een ondernemer zoals jij. Je VA haalt werk van je bord waardoor je ruimte krijgt om te richten op de strategie en je core business.
- Je VA neemt taken van je over waardoor jij het werk kan doen dat je bedrijf vooruit helpt. Je hoeft opportuniteiten niet meer voorbij te laten gaan omdat je te weinig tijd hebt.
- Je VA werkt niet op jouw locatie en zorgt voor eigen apparatuur. Dat scheelt jou in de kosten.
Te duur
Natuurlijk hangt er aan het inhuren van een VA een kostenplaatje. Een investering waar niet je niet direct warm van wordt. Het gevoel overheerst dat het te duur voor jou is en daarom doe je het liever zelf. Bovendien kan je ook VA’s in het buitenland inhuren tegen een goedkoper tarief.
Daarom is het belangrijk dat je eerst ontdekt voor welke taken het wel lucratief is. Wanneer is het slim voor jou om een VA in te zetten? En wat levert deze investering jou uiteindelijk op?
Jij weet alles over jouw eigen bedrijf, hoe draag je de info over?
Jij kent je eigen bedrijf door en door. Je weet precies hoe het werkt. Hoe je met je klanten communiceert. Wat zij belangrijk vinden. Hoe ga je deze informatie aan een ander overdragen? Je bent al zo druk. Bovendien zit en werkt de VA ook op afstand! Kan je het niet beter gewoon zelf blijven doen?
Er is een manier waarop je de taken zodanig overdraagt dat ieder ander weet wat er moet gebeuren en hoe. Hierdoor word jij niet alleen ontlast, maar werk je ook aan de fundering van je bedrijf waardoor je sneller stappen kunt zetten en je bedrijf groeit.
Webinar Extra Tijd te koop
Op vrijdag 22 april om 10:00 uur zullen Petra Fehring en Johan Dhaeseleer het hebben over de voordelen en de aanpak om aan de slag te gaan met een virtuele assistent.
Petra zal het hebben over een het strategisch inzetten van een virtuele assistent, Johan bespreekt hoe je op een effectieve manier kan samenwerken met je VA.
Petra Fehring – Manage je Bedrijfsgroei
Petra Fehring werkte jarenlang met directeuren, managers en ondernemers aan het goed stroomlijnen van alle activiteiten binnen het bedrijf. Aan de ene kant hielp ze met het inrichten van processen en systemen, aan de andere kant coachte en trainde ze assistenten en secretaresses om hen een meer zelfstandige en betrokken rol te geven. Ze weet als geen ander dat iedereen het beste floreert door de eigen expertise in te zetten en benadrukt het belang van het werken als een team.
Sinds 2008 is Petra een succesvol zelfstandig ondernemer. In deze periode heeft ze gemerkt hoe lastig het is om vanuit ondernemerschap zoveel verschillende taken zelf uit te voeren en te managen. Wat ondernemers nodig hebben, is de ervaring en expertise van een assistent die taken uit handen kan nemen en hen kan ondersteunen bij de groei van hun bedrijf.
Het ondernemerschap is de mooiste uitdaging die er is en geeft enorm veel voldoening. Haar passie is om in vrijheid te werken (en te leven) waarbij ze haar eigen expertise en kwaliteiten inzet om andere ondernemers te helpen met hun bedrijf zodat ze vrij zijn om te kiezen wat ze het allerliefste doen. Dit kan ze echter niet alleen!
Daarom is ze gestart met de Academie voor Virtueel Assistenten waarin ze zelf virtuele assistenten opleidt en coacht zodat haar kwaliteitsniveau geborgd is. Ze helpt hen succesvol een eigen VA bedrijf op te bouwen. Met specifieke expertise op het gebied van zowel offline als online systemen en het managen van bedrijven, leert zij de VA’s hoe zij ondernemers het beste kunnen ondersteunen in hun bedrijfsgroei.
Aangezien de meeste ondernemers niet eerder met een (virtueel) assistent hebben samengewerkt, helpt ze via Manage je Bedrijfsgroei – vanuit haar expertise als Online Business Manager – ondernemers de juiste keuze te maken welke taken uit te besteden. Dit door een plan van aanpak te maken, prioriteit te bepalen, en gericht te kiezen voor de juiste (automatiserings)tools en VA.
Johan D’Haeseleer – ExtraTijd
Johan is één van de bekendste time management, effectiviteits experten uit België. Sinds 2004 leert hij kenniswerkers hoe ze productiever kunnen werken, meer kunnen verdienen, en meer resultaten halen in minder tijd.
Een geloof dat altijd alles beter kan (het hoeft niet altijd beter, soms is goed goed genoeg). In alles opportuniteiten zien en naar oplossingen zoeken die meer resultaat opbrengen. Kwalitatieve en kwantitatieve opbrengsten.
Zeventien jaar ervaring in veranderingsprojecten leerden hem, met vallen en opstaan, de menselijke dimensie naast de technische kant.
De laatste drie jaar van zijn carrière bij Colruyt was Johan verantwoordelijk voor Opleiding en vorming.
Vanuit zijn eigen noodzaak om beter georganiseerd te worden, startte hij zijn zoektocht naar methodieken, tips en tricks voor persoonlijke productiviteit. Een zoektocht die nooit zal eindigen. Alles kan beter en eenvoudiger is één van de vele zaken die hij bij Colruyt kon leren.
Hij startte in 2009 als fulltime ondernemer om ExtraTijd te brengen in Vlaanderen en Nederland en daarbuiten.
Daarnaast is Johan co-founder van 21lobsterstreet, een muziekliefhebber (Heavy-Metal), occasioneel muzikant en boekengek.
Johan heeft een diploma Industrieel Ingenieur en Internationale MBA aan de Vlerick Management School. Verschillende opleidingen bij David Allen en Jason Womack gaven extra inzichten in het effectiviteitsvakgebied.
Wat is een webinar?
Dat is een online seminar waarin je geïnformeerd wordt over het onderwerp. Je hoeft de deur niet uit, logt iets voor 10.00 uur in via je computer en krijgt alle tips en informatie op je computerscherm gepresenteerd.
Deze webinar gaat over: Extra Tijd te koop: de Virtuele Assistent
Meld je aan voor het webinar op vrijdag 22 april om 10:00 uur en laat je inspireren over de mogelijkheden!
Tijdens het webinar beantwoorden we tevens al jouw vragen!
We zien je graag op 22 april.