Selecteer een pagina
Tijdperk MYT geboren
november 11, 2015

Tijdens de opleiding MYT (Master your todo list) op 6 november bij Indaver had je vermeld dat je graag feedback krijgt over de sessie.
Wel, nu ik op het einde van de week wat tijd over heb, is het de ideale moment daarvoor.
Ik zal beginnen bij het begin, de dag na die sessie van 6/11/12 ben ik onmiddellijk aan de slag gegaan.
Nl.: Mind dump en het opzetten van  WO-lijst, A-lijst, Master-lijst en I-lijst.
Vervolgens de mailbox opkuisen/organiseren, : acties aan koppelen, WO, projecten.
Van dit resultaat was ik enorm verbaasd, vooral over het feit dat er redelijk wat mensen op WO stonden, waarvan ik het eigenlijk niet meer wist.
Alsook van welke actie ik nog te doen had, welke eigenlijk niet veel tijd in beslag namen.
Vanaf toen was voor mij het tijdperk MYT geboren.
Na het goed schikken van de lijsten, vooral Acties vs Projecten, was mijn totaal overzicht ineens veel duidelijker.
Daarna ben ik begonnen met de weekly reviews, om de lijsten up to date houden, en de acties te koppelen daar waar nodig (vooral het achter de veren zitten van mensen op de WO-lijst), en ook nog op de verschillende projecten progress te boeken. (hier durfde het in het verleden wel is mis lopen, vb. door te hard gefocust te zijn op 1 project)
Tijdens deze weken ben ik ook met outlook wat beginnen experimenteren, regels toevoegen, Taken visualiseren in kleur, …
Omdat dit op het werk zo vlot verliep, maar ik toch werk <-> privé gescheiden wilde houden, heb ik dit ook voor mijn privé op poten gezet (Gmail).
Wat mij vooral opviel is dat hier de incubatielijst snel groot was en daardoor al is opgesplitst.
Maar ook hier was de actielijst met kleine dingen zo groot, dat ik dacht: pfff…! Ik had mij dan tijdens het kerstverlof voorgenomen om deze allemaal op te lossen, en tot mijn grote verbazing was dit op 2à3 dagen opgelost!
Waardoor het bij echt wel doordrong, dat dit met het MYT systeem nooit zo hoog oploopt.
Dus ook privé werkt dit nu perfect voor mij, heb nu veel minder actiepunten, en het geheel is veel overzichtelijker.
Ik heb zelfs mijn vrouw overtuigd om dit mee te doen, en zij begint er nu ook de voordelen van in te zien.
Wat zijn voor mij de voordelen?
Overzicht houden over het geheel (alle projecten)
Progress boeken op alle projecten, hoe klein deze ook mag zijn (en niet alleen het laaste)
Door echte acties te koppelen op de A-lijst, doe ik dit ook vlugger
Kleine dingen slepen geen weken maar aan met de A-lijst: vb vervangen van een kapotte lamp, kader ophangen, …
Weten op welke informatie ik wacht (WO)
Lege inbox!
Voor mij persoonlijk een heel belangrijke: EEN LEEG HOOFD! (door alles op te schrijven of naar jezelf te mailen, eigenlijk als ik eraan terug denk, hoe dikwijls ik vroeger hetzelfde idee had, of dacht dat moet ik nog doen …)
Conclusie:
Ikzelf ben zeer blij dat ik deze workshop gevolgd heb, ik heb nu echt het gevoel alles zowel werk als privé onder controle/overzicht te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Kenny

Pin It on Pinterest