Selecteer een pagina

Wij zijn Johan en Steven, twee experimensen, die jullie uitnodigen op ons nieuw podcast experiment. Met deze podcast willen jullie helpen om met jullie beperkte middelen een grotere impact te hebben.

Ten slotte  kun jij de baas worden van je tijd … en zelfs van extra tijd!

 

Shownotes

Een experiment van één seizoen.  13 afleveringen en dan gaan we  evalueren. Wekelijks is een nieuwe aflevering direct te beluisteren via

 

Welke onderwerpen zullen voorbij komen :

Productiviteit, effectiviteit, biohacking, lifehacking, gelukhacking, slimmere manieren om met je beperkte middelen een grotere impact te realiseren, fitness,  brein gezondheid, mentale performantie en longevity.

De naam Memento21

Eén van de namen was Memento.  En dat deed me denken aan een film die ik zag, Memento waar de hoofdrolspeler Guy Pearce) (Die in Neighbours meespeelde – mijn opa keek steeds naar neighbours ook naar Days of our lives … (Like sands through the hourglass, so are the days of our lives. -één van de redenen dat in het logo van extra tijd een zandloper zit.

De hoofdrolspeler is zijn korte termijn geheugen kwijt. Hij is opzoek naar de moordenaar van zijn vrouw. En de clues die hij vindt tatoeëert hij op zijn lijf.

Hij kan ze niet in zijn hoofd steken.  (Is één van de onderdelen van de 10 geboden van persoonlijke productiviteit – download de checklist).

En het is een film met een open einde.  Alle openstaande vragen worden niet beantwoord. Je weet op het einde niet wie de moordenaar is.

Hoe heb je die extra tijd gevonden?

Opleiding master your todo’s bij jou was startpunt voor een aantal zaken:

  •  ik dacht te leren over efficiënt omgaan met todo’s
  •  nadenken over doelstellingen, rollen, capaciteit, …: te veel zaken (interesses groter dan tijd), negatieve capaciteit op werk, ..
  •  gewoontes veranderen: tussen weten en doen => grootste werkpunt
  •  tools juist gebruiken (mailapp juister gebruiken, tekst expander)
  •  simplicity – minder lijsten, hoe minder zaken, hoe minder je moet organiseren, meer rust . Momenteel verbouwing, nieuwe vloer in keuken en living en we moesten die kamers dus leegmaken. Was topdagje voor wegdoen. Ook verrassend we missen weinig zaken. Benieuwd wat we gaan terugzetten als nieuwe vloer er ligt.

Kun je voorbeeld geven van enkele gewoontes die je nu regelmatig doet?

  • logging, … – bewustwording (hoe vaak email checken, sporten, capaciteit in week, emails per dag, …)
  • mediteren, op tijd gaan slapen, sporten, op voeding letten, ideale week plannen.
  • Eén van de zaken die ik nu doe is een theezakje op mijn koffiemachine leggen

Theezakjes op je koffiemachine?

ik ben iemand die veel koffie drinkt en ik wil dat verminderen, zeker ’s avonds.

Gewoonteverandering

  1. Gewenste resultaat: ’s avond geen koffie drinken
  2. Waarom: gezondheid – voeding – minder koffie drinken
  3. Wat: ’s avond thee drinken ipv koffie
  4. Hoe: spontaan naar koffie grijpen (automatisme, niet nadenken), nu ligt daar thuis theezakje, trigger thee => thee ritueel (tijdens thee korte stretchingsoefeningen, theedrinken tijdens boek lezen) => rustige mood

10 geboden van effectiviteit

Download de checklist nu.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Pin It on Pinterest

Share This