Hou altijd de juiste prioriteiten als verkoper!

Een samenwerking tussen Blinc Sales Institute en Extratijd. Dé workshop om als verkoper deals te sluiten op de meest efficiënte en effectieve manier.

Minder tijd voor rompslomp meer tijd voor je klanten

29 maart –  Gent

Heeft jouw dag ook te weinig uren?

Net zoals duizenden verkopers en salesverantwoordelijken probeer je dagelijks extra uren te sprokkelen.

Je dagen worden gevuld met administratie, het blussen van brandjes, het reageren op last minute vragen en emails en je komt niet tot wat je echt graag doet : in gesprek zijn met je klanten en hen een oplossing bieden voor hun problemen.

Je wilt een succesvollere verkoper worden

Maar je komt niet toe aan het proactief prospecteren of nieuwe oplossingen te bedenken voor de problemen van je huidige klanten. Het lijkt alsof je in mallemolen zit die sneller en sneller draait.
Dat is geen fijn gevoel. Want als verkoper wil je niet inefficiënt achter de feiten aanlopen – dat is niet waarom je dit vak koos!

Is het volgende herkenbaar voor je? 

  • Je komt steeds tijd te kort. Daardoor kan je niet genoeg aan prospectie doen en komt je verkoopcijfer én je bonus onder druk.

  • Je hebt geen overzicht op je inbox en je todo’s. Je loopt achter met je administratie en bent hierdoor niet gerust dat je alles goed opvolgt.

  • Je houdt van je job als verkoper, maar de drukte vreet energie waardoor je begint te twijfelen of verkoop wel voor jou is. Je motivatie is nog steeds groot, maar je wordt het stilaan moe.

  • Je hebt de indruk dat je met de verkeerde prioriteiten bezig bent en daardoor niet dezelfde stappen zet als je collega’s.

Ben je het bovenstaande ook echt beu?

We sluiten de inschrijvingen af in

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Stel je eens voor

Dat je rust hebt in je hoofd, waardoor je in je verkoopgesprekken 110% je aandacht kan geven aan je klant en zijn probleem

Dat je je targets met je vingers in de neus haalt, zonder ook de zondagnamiddag hard te moeten werken

Dat je eindelijk op een structurele manier toekomt aan prospectie.

Dat wanneer je thuis bent je ook echt thuis bent.

 

Waarom is dit zo moeilijk voor ons?

 De meesten onder ons hebben niet geleerd

  • Om met ons brein mee te werken, waardoor we het onszelf onnodig moeilijk maken

  • Welk principe het mogelijk maakt om in actie te schieten (of het nu over onszelf gaat of over onze klant)

  • Dat overvloed (informatie, keuzes) ons een schaalbaar voordeel geeft wanneer we het juist inzetten

Wat leer je tijdens de workshop van slechts 1 dag

  • Hoe je als verkoper je prioriteiten stelt en bewaakt

  • Hoe je overzicht bewaart over je to do’s en mailbox en niks meer vergeet

  • Hoe een aantal eennvoudige tools je als verkoper meerdere uren per week besparen

  • Hoe je op een slimme manier projecten inschat en je efficiëntie en effectiviteit boost

  • Hoe je accountmanagement en prospectie balanceert beter dan je concurrent

  • Hoe je door een goede werkorganisatie je motivatie en resultaat maximaliseert

  • Hoe je blijvend groeit als verkoper

Op een manier die houdbaar is

Je trainers voor deze training

“Waarom mensen doen wat ze doen, heeft mij altijd geïntrigeerd”

Tijdens mijn studies psychologie kreeg ik heel wat bagage om op een wetenschappelijke manier de menselijke drijfveren te achterhalen. Mijn bijzondere interesse werd gewekt voor de manier waarop die individuele beweegredenen spelen in een bedrijfsomgeving en meer bepaald in een verkoopgesprek.

Een bedrijfsleider zal dat vertalen als: hoe kan ik de persoonlijkheid en de vaardigheden van mijn werknemer zo goed mogelijk laten renderen om mijn bedrijfsdoelen te halen. De psycholoog in mij weet dat dit het beste lukt als iemand in de juiste flow terechtkomt. Het is een algemeen gevoel van welbehagen, waardoor iemand goede resultaten behaalt, zonder dat hij de indruk krijgt dat hij zich daarvoor uitzonderlijk moet inspannen.

In mijn commerciële ervaring  als medische vertegenwoordiger, verkoper van vaardigheidstrainingen, executive coach en Learning and Development manager voor Adecco ben ik op zoek gegaan naar manieren om die toestand te bereiken.

Jochen Roef

Zaakvoerder - Oprichter, Blinc

“Hefbomen vinden, is wat ik zalig vind om te doen”

Bij Colruyt leerde hij de stiel van werkvereenvoudiger. Jaren later mocht hij ook leiding geven aan alle werkvereenvoudigers bij de grootste retailer in België.

Zeventien jaar ervaring in veranderingsprojecten leerden hem, met vallen en opstaan, de menselijke dimensie naast de technische kant.

De laatste drie jaar van zijn carriere bij Colruyt was Johan verantwoordelijk voor Opleiding  en vorming.

Vanuit zijn eigen noodzaak om beter georganiseerd te worden,  startte hij zijn zoektocht naar methodieken, tips en trick voor persoonlijke productiviteit. Een zoektocht die nooit zal eindigen.  Alles kan beter en eenvoudiger is één van de vele zaken die ik bij Colruyt kon leren.

Hij startte in 2009 als fulltime ondernemer om ExtraTijd te brengen in Vlaanderen en Nederland. Ondertussen mocht Johan ook internationaal workshops en presentaties brengen.

Johan DHaeseleer

Zaakvoerder - Oprichter - Experimens, ExtraTijd

Donderdag 29 maart

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Investering

  • 597,- Euro (exclusief BTW) (je hebt de mogelijkheid om gebruik te maken van de KMO portefeuille)

Je Return

  • volledige dag workshop (van 9 tot 17 uur)

  • 2 x 15’ opvolging door Jochem of Johan (vrij te kiezen de komende zes maand)

  • Naslagwerk

  • Audio cd met meer dan 5 uur opnames om beter om te gaan met je prioiriteiten (zodat je tijd in de wagen kan gebruiken als GET-inspiratie (Geen Extra Tijd))

  • Lekkere Lunch

Pin It on Pinterest

Share This